28 de febrer del 2014

Connexions amb Sentit


Connexió: acció de connectar o posar en contacte o relació una cosa amb una altra de manera que formin una sola cosa, s’uneixin o quedin enllaçades. Aquesta connexió es pot donar, entre d’altres maneres, de forma física (amb contacte directe), simbòlica o mental (sense contacte físic) i avui en dia inclús de forma virtual.
La definició que ens dóna el diccionari d'aquesta paraula està molt bé, però com en la majoria dels casos, i des del meu punt de vista, es queda curta.
Què vol dir aquí la paraula cosa? Crec que estarem d'acord que les connexions poden establir-se entre infinitat de coses, tals com objectes, persones, altres éssers vius, situacions, idees, sistemes, experiències, emocions, naturalesa, valors, sensacions…i es poden establir en tots els sentits i combinacions possibles entre dos o més d’aquests elements.

 
A mi les que em semblen realment interessants són les que impliquen una persona com a mínim...és a dir, les que m’impliquen a mi. El meu dia a dia i la meva vida està plena de connexions...em connecto amb altres persones contínuament, amb altres éssers vius, amb la naturalesa que em rodeja, amb idees (meves i d’altres), amb experiències (de tota mena), amb emocions (i la majoria de cops de forma inconscient), amb objectes que m’envolten, amb situacions (les busqui o no)…



Seguint amb el tema i donant-hi un parell de voltes, arribo a la conclusió que puc classificar les connexions que tinc a la meva vida en tres grups:

-Les connexions nul·les (aquelles que no connecten de forma correcta i requereixen un esforç, em resten, em desgasten, no m’aporten res, no flueixen amb mi, …)
-Les connexions funcionals (necessàries pel bon funcionament de les dues parts, ni sumen ni resten, útils en un moment determinat, neutres, pactades i interessades per les dues parts,...)
-Les connexions amb sentit (aquelles que connecten de forma natural, amb valor afegit, positives, que sumen, que fan créixer les dues parts, que flueixen, imprescindibles, gratificants,...)

I us estareu preguntant el perquè d’aquestes reflexions i aquest interès per les connexions...doncs res, ben simple: tenint en compte que una servidora es connecta contínuament amb altres elements, resulta força obvi que la meva qualitat de vida pot estar determinada en gran part per la qualitat de totes i cadascuna d’aquestes connexions, i és clar, això si que és important per mi i el més important, que depèn exclusivament de mi.

Així que en sintonia amb aquesta teoria, faig la següent DECLARACIÓ:
 
“Vull buidar la meva vida de connexions nul.les per poder així deixar espai i omplir-la de CONNEXIONS AMB SENTIT…vull connectar-me amb coses que m’aportin i objectes que tinguin sentit per mi, vull connectar-me amb persones que em facin créixer, que m’emocionin, que em respectin i que flueixin amb la meva forma de ser i entendre la vida, vull connectar-me amb parts de la naturalesa que m’inspiren i m’omplen d’energia, vull connectar-me amb experiències, activitats i accions de les quals en pugui aprendre i gaudir, vull connectar-me amb idees que vagin amb coherència amb mi mateixa i amb els meus valors….Perquè aquestes Connexions amb Sentit, al cap i a la fi, són les que em connecten amb mi mateixa, em fan  treure el millor de mi i donen sentit a la meva vida”

I seguint amb aquesta inèrcia, aprofito per inaugurar en aquest humil però intens blog, la nova secció titulada “Connexions amb sentit”, on persones del meu entorn, persones amb les que jo tinc una connexió amb sentit, explicaran de forma breu i des de la seva pròpia essència, alguna Connexió amb Sentit que tinguin a les seves vides…alguna cosa, persona, situació, objecte, experiència, activitat, etc…que per ells tingui aquest valor afegit, positiu, amb què flueixin i creixin, o que sigui imprescindible. 

Jo personalment, amb coherència amb la meva declaració anterior, amb aquesta nova secció pretenc començar a omplir la meva pròpia vida amb una nova Connexió amb sentit, tot honorant un dels meus principals valors: Fer de fil conductor i crear noves xarxes. En breu podreu gaudir de la primera aportació, desitjo que us agradi!

3 comentaris:

  1. …quina bona idea :) (vaig a practicar el català… amb perdó…)

    el sentit-sentiment… assenyala la direccionalitat… i el que més ens convé…

    … i això en cada situació seria una única "cosa"…

    Jo estic preparant-me per aprendre això…

    ResponElimina
  2. Genial aquest nou apartat!! Conectem-nos si us plau!! Està clar que és l,essencia d la vida!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ves preparant paper i boli montserraaaaat…que vull el teu escrit!!;-)

      Elimina